Yes! Het is weer voorjaar

Deel deze case
Info
Middelen

Inhoud

Voor een uniek en bijzonder bloemwerk, voor elke gelegenheid, ga je naar Mijn Bloemist. VBW, de branchevereniging voor bloemisten, gebruikt Mijn Bloemist als communicatielabel richting de consument. Mijn Bloemist vertegenwoordigt ruim 1.300 bloemenwinkels in Nederland. Door middel van seizoenspromoties, een seizoensmagazine en lokale ondersteuning wordt de consument jaarrond gestimuleerd de bloemist te bezoeken. Voor het belangrijke voorjaarsmoment ging Muntz aan de slag om zoveel mogelijk rendement te halen uit de voorjaarskriebels die dan spelen. 

Waarom

Vanaf maart begint het bij iedereen weer te kriebelen; het voorjaar staat voor de deur. Tijd voor de grote schoonmaak én frisse voorjaarsbloemen in huis! Een perfect moment dus om Mijn Bloemist in te schakelen om de voorjaarskriebels te vertalen naar een prachtig boeket. Maar hoe zorg je ervoor dat consumenten specifiek naar een Mijn Bloemist gaan? 

Hoe

Samen met VBW werd ingezet op de thema's vakmanschap en sympathie. Een bloem is namelijk een product dat vaak gekoppeld zit aan een sympathiek moment, bijvoorbeeld een bedankje of een felicitatie. Door dit thema als belangrijk element te gebruiken werd het positieve gevoel rondom bloemen vergroot. Dit vormde de basis voor de fotografie, content en activaties. 

Wat

Muntz ontwikkelde een Facebook app waarin voorjaarskriebels gedeeld konden worden. De leukste kriebels met de meeste stemmen werden beloond met gratis bijpassend boeket.
Naast de FB-app zijn diverse ondersteunende middelen ingezet zoals het fleurige Mijn Bloemist voorjaarsmagazine, een POS-pakket voor bloemisten en E-mailings.

Zij kiezen All Active